vrijdag 7 januari 2011

De dag van de rust?!

Lipno, Tsjechië
Dag 5

Het uur van de slaap
Vanochtend wakker gemaakt om half 10,
Uit bed gegaan, ontbeten en toch maar terug naar bed
Niemand kwam me eruit halen dus tot kwart voor 11 in bed gelegen
Toen was Miriam er en Annelou was net klaar met haar les,
Dus toen gingen mama en ik met Miriam en Annelou wandelen

Het uur van de ijspegel
Tijdens onze wandeling liepen we over het meer
Dat is echt GIGANTISCH
En soms zaten er hele grote scheuren in het ijs,
Zag er best eng uit, maar het ijs was alsnog 15 cm dik
Toen we weer gewoon op het voetpad liepen,
Zagen we een megaijspegel van ongeveer 30 cm lang
Dus ik had hem meegenomen
Daarna kwamen we er nóg een tegen van 35 cm
Dus Annelou pakte die
We hebben maar even gebrainstormd wat je met een ijspegel kan doen:
  1. Met de wat dikkere bovenkant (als hij plat is) kan je eten opscheppen
  2. Met de puntige onderkant kan je eten roeren
  3. Met de puntige onderkant kan je mensen doodsteken
  4. Met de puntige onderkant naar voor kan je speerwerpen
  5. Met de dikke platte bovenkant kan je mensen knock out slaan
  6. Met 2 ijspegels met puntige onderkanten kan je chinees eten
  7. Je kan een ijspegel gebruiken als roeispaan om vooruit te komen
  8. Met de dikkere platte bovenkant kan je de weg sneeuwvrij maken. De sneeuw blijft hierbij eraan plakken waardoor je het dus niet op een net schoongemaakt pad kan laten vallen. Hierdoor kan je makkelijk naar een plek lopen waar het hoort, als je daar bent schud je even en het valt er van eigens af 
Maar zorg ten alle tijden dat je hem koel houdt door wat sneeuw erop te doen

Het uur van het skiboard
Eigenlijk waren Annelou en ik vandaag heel moe,
Annelou was ook niet meer naar de les 's middags geweest,
Maar we besloten om met zijn tweeën toch maar te gaan
Ik op mijn ski's, Annelou op haar snowboard
Moeders halverwege de helling om foto's te maken van ons
Daarna zaten we weer in de lift en we riepen dat we naar de andere piste gingen
Maar dat hoorden ze niet...
Wij naar de andere helling, waarbij ik over Annelou's snowboard skiede,
Waardoor we ons aan elkaar vastklampte om niet te hoeven vallen
Het zag er best dom uit, maar alweer een nieuwe uitvinding; EEN SKIBOARD =)
een paar ski's en een snowboard voor de prijs van 1

Het uur van het vallen
Nadat we klaar waren, zijn we met de 3 andere gezinnen wat gaan drinken
Daarna zijn we ook maar meteen gebleven om te eten
Toen besloten Annelou en ik om te gaan,
Want we gingen snowboarden
Ik deed het best goed voor een beginner,
Ik viel maar 2x tijdens 1 helling (van 15 meter...)
En opstaan kon ik eigenlijk ook niet, maarach =D
But it was fun

x Milou

Geen opmerkingen:

Een reactie posten