vrijdag 5 augustus 2011

Foto's

Vandaag gingen Diede en ik foto's maken
Deze foto's zijn van plaatsen waar je vaak kwam toen je klein was
En die nog steeds hetzelfde zijn
In deze blog zullen alleen mijn foto's staan
Diede maakt een andere keer een blog met haar foto's

Onze fietstocht voor de foto's begon bij het viaduct

Op dit viaduct heb ik vroeger zooooooovaak geskeelerd, vooral in de zomer.
En dan elke avond na school, want toen je klein was het je toch geen huiswerk

Daarna stopten we bij de Grote Tour (of is het Toer?)
Dit is een park vlak bij mijn oude basisschool. In groep 8
haalden we vaak iedereen op en gingen we met zijn alle in het park zitten

We zaten dan bij dit speeltoestel. Er was ook een glijbaan, maar die hebben ze weggehaald

Dit is een sloot in de Grote Tour. Hij heeft vaak leeg gestaan door droogte.
Maar als hij vol stond en het was lente lag er vaak kikkerdril in, zodat
we dat eruit konden halen en kikkervisjes hadden op school in de klas

Dit is mijn oude basisschool, de Troubadour. Ik heb hier gezeten vanaf groep 1 tot groep 8. Ik vond het een erg leuke school en we hadden altijd een gezellige klas. De school is trouwens vorig jaar gesloten

Dit is het kleuterspeelplein bij mijn oude school. We hadden een zandbak en een huisje, en daarnaast lag nog een voetbalveld. We hadden 2 speelplaatsen, een voor de kinderen van groep 1 tm 3 en een voor de 'oudere' kinderen.


Als je de tuin uitkwam van mijn oude huis, kwam je hier. Een pleintje waar je niet veel van ziet, maar dat komt ook omdat het deels is volgebouwd. Tegen deze witte muur hebben we vaak gevoetbalt 
Ook deze lantaarnpaal stond vlak bij mijn oude achtertuin en de boom. Bij deze lantaarnpaal speelden we altijd verstoppertje. Als je de zoeker was moest je daar staan om af te tellen en daarheen rennen om iemand af te tikken als je hem had gevonden. Kennissen van ons wonen hier nog, en we hebben dus nog vaak hier gespeeld.
Hierna reden we naar mijn oude huis. Als je de tuin uitging en een paar meter liep kwam je hier. Het was een boom met een paadje eromheen, wat voor ons een soort rotonde was waar je omheen kon fietsen.



Dit is de Banakker, het zwembad van Etten. Hier heb ik natuurlijk zwemles gehad, maar daarna ben ik er ook nog heel vaak geweest om gewoon te zwemmen met vriendinnen


Dit is het hek van de kinderboerderij. We weten niet zeker of die er nog is, ik zocht het vanochtend op op internet, en toen kreeg ik gewoon de openingstijden te zien, maar het hek was gesloten. Vroeger ben ik hier vaak met een vriendin geweest. We konden hele middagen de geiten voeren en de konijntjes enzo aaien

Dit zijn twee geitjes in het hertenkamp. Dit ligt tegenover het oude huis van mijn opa. Vroeger ben ik hier vaak geweest. Opa had een boom in de tuin waar een soort kleine appeltjes aanhadden. We raapten al die appeltjes op en stopten ze in een emmer. Dan liepen we naar het hertenkamp en gingen de geitjes en herten etc voeren
Als laatste eindigen we bij de brugklas. Dit is de voorkant van het gebouw met de fietsenstalling die leeg is (raar he, in de zomervakantie!). Mijn fiets stond meestal op de 2e rij bij het 2e hekje. 

Meer foto's had ik niet.
We zijn echt heel etten doorgereden voor de foto's en
Hadden er uiteindelijk 61, maar sommige zijn onzinfoto's
En de andere zijn van Diede.

Sorry dat de onderschriften na een paar foto's anders zijn,
Maar toen wilde de enter gewoon niet meer ofzo? Beetje raar

Het is wel leuk om na te denken over de plaatsen waar je vroeger
Vaak bent geweest toen je klein was, en om te zien of er iets veranderd is
En dan na te denken over wat je daar altijd deed

x M.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten